Skip to main content

The Ways to Define Research Problem - 2

Unicode

 ၃။ ရနိုင်သမျှသော စာပေများကို ဖတ်ရှုလေ့လာခြင်း

သုတေသနပြဿနာကို အဓိပ္ပါယ်သတ်မှတ်ခြင်းမပြုလုပ်မီ သုတေသီ၏ လက်ထဲတွင်ရှိနေသော သုတေသနပြဿနာနှင့် ပတ်သက်သည့် စာပေများအားလုံးကို ဖတ်ရှုလေ့လာခြင်းနှင့် စစ်ဆေးခြင်းတို့ကို ပြုလုပ်ရန်လိုအပ်သည်။  ဆိုလိုသည်မှာ သုတေသီသည် မှတ်တမ်းများ၊ မှတ်စုများ အတွင်းရှိ ဆက်စပ်နှီးနွယ်နေသော သီဟိုရီများကို ကောင်းမွန်စွာ ရင်းနှီးကျ့မ်းဝင်စွာ သိရှိနေရမည်။  

သုတေသီသည် မိမိ၏ သုတေသနပြဿနာနှင့် ဆက်စပ်နှီးနွယ်ကာ ဆောင်ရွက်ပြုလုပ်ပြီးသော သုတေသနများကို လေ့လာသုံးသပ်ရန်အတွက် အချိန် သီးသန့်ထားရမည်။  ဤသည်မှာ operational purpose အတွက် ရနိုင်သော data နှင့် အခြားသော အရာများကို ရှာဖွေရန် အတွက် ပြုလုပ်ခြင်းဖြစ်သည်။  ရရှိနိုင်သော data အမျိုးအစားများကို သိခြင်းသည် သုတေသနပြဿနာကို ကျဉ်းမြောင်းရန်ပြုလုပ်သည်။

 ထို့အပြင် သုတေသီကို သီဟိုရီများထဲရှိ ကွာဟမှုများ၊ ပြဿနာအတွက် အသုံးပြုနေသော သီဟိုရီများ၏ မဆီလျော်မှုများ၊ လေ့လာမှုအမျိုးမျိုးမှ တွေ့ရှိချက်များသည် မျှော်လင့်ထားသော သီဟို ရီများနှင့် အဆင်မပြေမှုများကိုပါ သိရှိနိုင်ရန် အထောက်အကူဖြစ်သည်။ 

ဤအရာများအားလုံးသည် သုတေသီကို နောက်ထပ် အသိပညာ ဗဟုသုတ ရနိုင်ရန် တွန်းပို့ပေးခြင်းဖြစ်သည်။  ဆိုလိုသည်မှာ သုတေသီသည် လက်ရှိအခြေအနေမှ စတင်ရွေ့လျားခြင်းဖြစ်သည်။ 

မိမိ၏ သုတေသနပြဿနာနှင့် ဆက်စပ်နေသောလေ့လာမှုများသည် လက်ရှိမိမိလေ့လာမှုတွင် ကြုံတွေ့ နေသော အခက်အခဲ အမျိုးအစားများကို ညွှန်ပြရာတွင် အသုံးဝင်သည်။  တစ်ချိန်တည်းတွင် ဤလေ့လာမှုများသည် မိမိ၏ လက်ရှိ သုတေသနပြဿနာကို ချဉ်းကပ်ရန်အတွက် အသုံးဝင်သော လမ်းကြောင်းသစ်ကိုလည်း ညွှန်ပြသည်။



 ၄။ ဆွေးနွေးချက်များမှ တစ်ဆင့် စိတ်ကူးကောင်းများ တိုးပွားစေခြင်း

ပြဿနာတစ်ခုနှင့် သက်ဆိုင်သော ဆွေးနွေးချက်များမှ အသုံးဝင်သော သတင်းအချက်အလက်များကို ထုတ်ပေးသည်။  ဤကဲ့သို့ဆွေးနွေးခြင်းဖြင့် ideas အသစ်၊ စိတ်ကူး အသစ် အမျိုးမျိုးကို လည်းဖြစ်ပေါ်စေသည်။ 

ထို့ကြောင့် သုတေသီတစ်ဦးအနေဖြင့် မိမိ၏ သုတေသန ပြဿနာကို အပေါင်းအသင်းများ သို့မဟုတ် ထိုပြဿနာနှင့်  ပတ်သက်၍  အတွေ့အကြုံ ရှိသောသူများဖြင့် ဆွေးနွေးတိုင်ပင်သင့်သည်။  ၎င်းကို အတွေ့အကြုံ စစ်တမ်းကောက်ခြင်း ဟုလည်းခေါ်သည်။  

မိမိ၏ သုတေသန ပြဿနာနှင့် ပတ်သက်၍ အတွေ့အကြုံများစွာရှိသောသူများသည် သုတေလေ့လာနေသည့် အကြောင်းအရာအတွက် သုတေသီအား ကဏ္ဍအမျိုးမျိုး၊ ရှုထောင့် အမျိုးမျိုးမှနေ၍ မီးမောင်းထိုး ပြသပေးနိုင်သည်။  

ထို့အပြင် ထိုသူများ၏ အကြံပြုချက်များ၊ မှတ်ချက်များမှာ သုတေသီအတွက် တန်ဖိုးရှိသော အရာများဖြစ်သည်။  ၎င်းတို့သည် သုတေသီအား လေ့လာမှုနယ်ပယ် အတွင်းရှိ သီးခြား အခန်း ကဏ္ဍ များကို အာရုံစိုက်လာစေရန် လမ်းညွှန်ပေးသည်။  လက်ထဲတွင် ရှိနေသော ပြဿနာကို စနစ်တကျ ဖော်ပြနိုင်ရန်နှင့် အသုံးဝင်သော နည်းစနစ်များ၊ ဖြစ်နိုင်ခြေရှိသော အဖြေများကို ချဉ်းကပ်ရန် ဤကဲ့သို့သော သူများနှင့် ဆွေးနွေးတိုင်ပင်သင့်သည်။

 ၅။ သုတေသနပြဿနာကို စာပိုဒ်တိုအဖြစ်ပြန်လည်ရေးသားခြင်း။

    နောက်ဆုံးတွင် သုတေသီသည် သုတေသနပြဿနာကို စာပိုဒ်တိုအဖြစ်ပြန်လည်ရေးသားရပါမည်။  ပြဿနာ၏ သဘာဝကို ရှင်းရှင်းလင်းလင်းနားလည်ခြင်း၊ ပြဿနာကို လေ့လာရမည့်နေရာဒေသကို သတ်မှတ်ခြင်း၊ ပြဿနာနှင့် ပတ်သက်၍ ဆွေးနွေးချက်များပြုလုပ်ခြင်း နှင့် ရနိုင်သမျှသော စာပေများကို လေ့လာဆန်းစစ်ခြင်းတို့ပြုပြီးနောက် ပြဿနာကို analytical terms or operational terms တို့ဖြင့် ပြန်လည်၍ရေးသားခြင်းသည် ခက်ခဲသောအလုပ်တစ်ခုမဟုတ်ပေ။ 

ဤကဲ့သို့ analytical terms or operational terms တို့ဖြင့် ပြန်လည်ရေးသားလျက် သုတေသီသည့်အလားအလာကောင်းသည့် သုတေသနတစ်ခုဖြစ်လာစေရန် သုတေသနပြဿနာကို specific terms တို့ဖြင့်ရေးသားရမည်။  သို့မှသာ hypothesis ပြုလုပ်ရာတွင် အထောက်အကူပြုနိုင်မည်ဖြစ်သည်။





Zawgyi

၃။ ရႏိုင္သမွ်ေသာ စာေပမ်ားကို ဖတ္ရွဳေလ့လာျခင္း

သုေတသနျပႆနာကို အဓိပၸါယ္သတ္မွတ္ျခင္းမျပဳလုပ္မီ သုေတသီ၏ လက္ထဲတြင္ရွိေနေသာ သုေတသနျပႆနာႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ စာေပမ်ားအားလံုးကို ဖတ္ရွဳေလ့လာျခင္းႏွင့္ စစ္ေဆးျခင္းတို႕ကို ျပဳလုပ္ရန္လိုအပ္သည္။  ဆိုလိုသည္မွာ သုေတသီသည္ မွတ္တမ္းမ်ား၊ မွတ္စုမ်ား အတြင္းရွိ ဆက္စပ္ႏွီးႏြယ္ေနေသာ သီဟိုရီမ်ားကို ေကာင္းမြန္စြာ ရင္းႏွီးက်႔မ္းဝင္စြာ သိရွိေနရမည္။  

သုေတသီသည္ မိမိ၏ သုေတသနျပႆနာႏွင့္ ဆက္စပ္ႏွီးႏြယ္ကာ ေဆာင္ရြက္ျပဳလုပ္ျပီးေသာ သုေတသနမ်ားကို ေလ့လာသံုးသပ္ရန္အတြက္ အခ်ိန္ သီးသန္႕ထားရမည္။  ဤသည္မွာ operational purpose အတြက္ ရႏိုင္ေသာ data ႏွင့္ အျခားေသာ အရာမ်ားကို ရွာေဖြရန္ အတြက္ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။  ရရွိႏိုင္ေသာ data အမ်ိဳးအစားမ်ားကို သိျခင္းသည္ သုေတသနျပႆနာကို က်ဥ္းေျမာင္းရန္ျပဳလုပ္သည္။

ထို႔အျပင္ သုေတသီကို သီဟိုရီမ်ားထဲရွိ ကြာဟမွဳမ်ား၊ ျပႆနာအတြက္ အသံုးျပဳေနေသာ သီဟိုရီမ်ား၏ မဆီေလ်ာ္မွဳမ်ား၊ ေလ့လာမွဳအမ်ိဳးမ်ိဳးမွ ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားသည္ ေမွ်ာ္လင့္ထားေသာ သီဟို ရီမ်ားႏွင့္ အဆင္မေျပမွဳမ်ားကိုပါ သိရွိႏိုင္ရန္ အေထာက္အကူျဖစ္သည္။ 

ဤအရာမ်ားအားလံုးသည္ သုေတသီကို ေနာက္ထပ္ အသိပညာ ဗဟုသုတ ရႏိုင္ရန္ တြန္းပို႕ေပးျခင္းျဖစ္သည္။  ဆိုလိုသည္မွာ သုေတသီသည္ လက္ရွိအေျခအေနမွ စတင္ေရြ႕လ်ားျခင္းျဖစ္သည္။ 

မိမိ၏ သုေတသနျပႆနာႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာေလ့လာမွဳမ်ားသည္ လက္ရွိမိမိေလ့လာမွဳတြင္ ၾကံဳေတြ႕ ေနေသာ အခက္အခဲ အမ်ိဳးအစားမ်ားကို ညႊန္ျပရာတြင္ အသံုးဝင္သည္။  တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ ဤေလ့လာမွဳမ်ားသည္ မိမိ၏ လက္ရွိ သုေတသနျပႆနာကို ခ်ဥ္းကပ္ရန္အတြက္ အသံုးဝင္ေသာ လမ္းေၾကာင္းသစ္ကိုလည္း ညႊန္ျပသည္။



၄။ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားမွ တစ္ဆင့္ စိတ္ကူးေကာင္းမ်ား တိုးပြားေစျခင္း

ျပႆနာတစ္ခုႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားမွ အသံုးဝင္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ထုတ္ေပးသည္။  ဤကဲ့သို႕ေဆြးေႏြးျခင္းျဖင့္ ideas အသစ္၊ စိတ္ကူး အသစ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို လည္းျဖစ္ေပၚေစသည္။ 

ထို႕ေၾကာင့္ သုေတသီတစ္ဦးအေနျဖင့္ မိမိ၏ သုေတသန ျပႆနာကို အေပါင္းအသင္းမ်ား သို႕မဟုတ္ ထိုျပႆနာႏွင့္  ပတ္သက္၍  အေတြ႕အၾကံဳ ရွိေသာသူမ်ားျဖင့္ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္သင့္သည္။  ၄င္းကို အေတြ႕အၾကံဳ စစ္တမ္းေကာက္ျခင္း ဟုလည္းေခၚသည္။  

မိမိ၏ သုေတသန ျပႆနာႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေတြ႕အၾကံဳမ်ားစြာရွိေသာသူမ်ားသည္ သုေတေလ့လာေနသည့္ အေၾကာင္းအရာအတြက္ သုေတသီအား က႑အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ရွဳေထာင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးမွေန၍ မီးေမာင္းထိုး ျပသေပးႏိုင္သည္။ 

ထို႕အျပင္ ထိုသူမ်ား၏ အၾကံျပဳခ်က္မ်ား၊ မွတ္ခ်က္မ်ားမွာ သုေတသီအတြက္ တန္ဖိုးရွိေသာ အရာမ်ားျဖစ္သည္။  ၄င္းတို႕သည္ သုေတသီအား ေလ့လာမွဳနယ္ပယ္ အတြင္းရွိ သီးျခား အခန္း က႑ မ်ားကို အာရံုစိုက္လာေစရန္ လမ္းညႊန္ေပးသည္။  လက္ထဲတြင္ ရွိေနေသာ ျပႆနာကို စနစ္တက် ေဖာ္ျပႏိုင္ရန္ႏွင့္ အသံုးဝင္ေသာ နည္းစနစ္မ်ား၊ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိေသာ အေျဖမ်ားကို ခ်ဥ္းကပ္ရန္ ဤကဲ့သို႕ေသာ သူမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္သင့္သည္။

၅။ သုေတသနျပႆနာကို စာပိုဒ္တိုအျဖစ္ျပန္လည္ေရးသားျခင္း။

    ေနာက္ဆံုးတြင္ သုေတသီသည္ သုေတသနျပႆနာကို စာပိ္ုဒ္တိုအျဖစ္ျပန္လည္ေရးသားရပါမည္။  ျပႆနာ၏ သဘာဝကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းနားလည္ျခင္း၊ ျပႆနာကို ေလ့လာရမည့္ေနရာေဒသကို သတ္မွတ္ျခင္း၊ ျပႆနာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားျပဳလုပ္ျခင္း ႏွင့္ ရႏိုင္သမွ်ေသာ စာေပမ်ားကို ေလ့လာဆန္းစစ္ျခင္းတို႕ျပဳျပီးေနာက္ ျပႆနာကို analytical terms or operational terms တို႕ျဖင့္ ျပန္လည္၍ေရးသားျခင္းသည္ ခက္ခဲေသာအလုပ္တစ္ခုမဟုတ္ေပ။

 ဤကဲ့သို႕ analytical terms or operational terms တို႕ျဖင့္ ျပန္လည္ေရးသားလ်က္ သုေတသီသည္ ့အလားအလာေကာင္းသည့္ သုေတသနတစ္ခုျဖစ္လာေစရန္ သုေတသနျပႆနာကို specific terms တို႕ျဖင့္ေရးသားရမည္။  သို႕မွသာ hypothesis ျပဳလုပ္ရာတြင္ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။


Comments

Popular posts from this blog

How to write a research proposal? (part - 1)

Unicode သုတေသနအဆိုပြုလွှာတစ်စောင်ရေးသားခြင်း (အပိုင်း - ၁)  ဒီနေ့ သုတေသီများအားလုံးအတွက် အရမ်းအသုံးဝင်တဲ့ သုတေသန အဆိုပြုလွှာရေးသားနည်း (Writing a Research Proposal) ကို ရေးသားတင်ဆက်လိုက်ပါတယ်။ အဖွဲ့အစည်းအမျိုးမျိုး၊ သင်တန်းကျောင်းအမျိုးမျိုးအနေနှင့် သုတေသနအဆိုပြုလွှာရေးသားပုံရေးသားနည်း ပုံစံ အမျိုးမျိုးရှိနိုင်သည်။ သို့သော် သုတေသနအဆိုပြုလွှာရေးသားရာတွင် ယေဘုယျအားဖြင့် ပါဝင်ရမည့် အချက်များကို ဖော်ပြပေးလိုက်ပါသည်။   သုတေသနအဆိုပြုလွှာရေးသားရာတွင် ယေဘုယျ အားဖြင့် ပါဝင်ရမည့် အချက်အလက်ခေါင်းစဉ်များမှာ အောက်ပါအတိုင်းဖြစ်သည်။ ၁။ Introduction ၂။ Background of the Study ၃။ Research Problem ၄။ Objective of the Study ၅။ Research Question ၆။ Scope of the Study ၇။ Relevance of the Study ၈။ Research Methodology     (၁) Research Design     (၂) Sampling Methods and Data Collection ၉။ Data Analysis ၁၀။ Study Time Frame ၁၁။ Budget of the Research ၁၂။ Summary တို့ဖြစ်ကြသည်။ ၁။ Introduction သုတေသနအဆိုပြုလွှာရေးသားရာတွင် ပထမဆုံးအနေဖြင့် Introduction ကို စတင်ရေးသားရမည်။  Introduc

How to write a research proposal? (part-2)

Unicode သုတေသနအဆိုပြုလွှာတစ်စောင်ရေးသားခြင်း (အပိုင်း - ၂) မနေ့က သုတေသနအဆိုပြုလွှာရေးသားရာတွင် ပါဝင်ရမည့် အချက် ၅ ချက်အကြောင်းကို ဖော်ပြပြီးဖြစ်သည်။  ယနေ့တွင် ကျနသည့်အချက်များကို ဆက်လက်ရေးပါားဖော်ပြပါမည်။ ၆။ Scope of the Study သုတေသနပြုလုပ်ရခြင်း၏ရည်ရွယ်ချက်များ၊ သုတေသနမေးခွန်းများကိုရေးသားပြီးလျှင် Scope of the Study ကို ဆက်လက်ရေးသားရပါမည်။  ဤတွင် ဘယ်နေရာတွေမှ ဒေတာများကိုစုဆောင်းမှာလဲ၊ လူဦးရေဘယ်နှယောက်ဆီမှ ဒေတာများကို စုဆောင်းမလဲ စသည်တို့ကို ဖော်ပြပေးရပါမည်။  ဥပမာ - သုတေသီတစ်ဦးသည် ကုမ္ပဏီ သို့မဟုတ် အဖွဲ့အစည်း အကြီးတစ်ခုမှ ဌာနခွဲ သုံးခုကိုသာလေ့လာလိုသည်ဆိုကြပါစို့။  ဤတွင်သုတေသီမှ ရေးသားဖော်ပြရမည်မှာ အဖွဲ့အစည်းတစ်ခုလုံးတွင် ဝန်ထမ်းဦးရေမှာ မည်မျှရှိကြောင်း၊ သို့သော်သုတေသီလေ့လာမည့် ဌာနခွဲမှာ သုံးခုသာဖြစ်ကြောင်း၊ ထိုဌာနခွဲ သုံးခုတွင် အလုပ်လုပ်နေကြသော ဝန်ထမ်းဦးရေမှာ မည်မျှဖြစ်ကြောင်း၊ ထိုဌာနခွဲသုံးခုရှိ ဝန်ထမ်းများထံမှသာ ဒေတာစုဆောင်းမည်ဖြစ်သောကြောင့် အဖွဲ့အစည်းတစ်ခုလုံးကို ကိုယ်စားပြုထားခြင်းမဟုတ်ကြောင်း စသည်တို့ကို ဖော်ပြပေးရပါမည်။ ၇။ Relevance of the Study ဆက်လက်၍ သုတေသီမှ R

Research Processes

Unicode ၁၄။ သုတေသန လုပ်ငန်းစဉ်များ သုတေသနဆိုသည်မှာ မေးခွန်းတစ်ခုရှိနေခြင်းမှ အစပြု၍ ပြီးပြည့်စုံသော သုတေသနစီမံကိန်း အဖြစ်သို့ ရောက်ရှိလာစေရန်အထိ သုတေသီမှ ဆောင်ရွက်သော ဆင့်ကဲလုပ်ငန်းစဉ်တစ်ခုဖြစ်ပါသည်။  သုတေသနစီမံကိန်းတွင် သတင်းအချက်အလက်များစုပေါင်းဖွဲ့စည်းထားခြင်းနှင့် data များကို ခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာ ဆန်းစစ်ခြင်းမှရလာသော ကောက်ချက်များပါရှိသည်။   သုတေသနလုပ်ငန်းစဉ်ကို မဖော်ပြမီ သုတေသနပြုလုပ်သောအခါ လုပ်ဆောင်ရမည့် အချက်များကို အောက်ပါအတိုင်း အကြမ်းဖျင်းအားဖြင့် ဖော်ပြလိုက်ပါသည်။ (၁) အကြောင်းအရာ (ခေါင်းစဉ်) တစ်ခုကိုရွေးချယ်ပါ။ မိမိပိုင်နိုင်သော မကျဉ်းလွန်း မကျယ်လွန်း အကြောင်းအရာ (ခေါင်းစဉ်) တစ်ခုဖြစ်ပါစေ။ (၂) စာပေ အရင်းအမြစ်များကို စုဆောင်းပါ။ နောက်ခံအကြောင်းအရာ အချက်အလက်များ၊ ဆောင်းပါးများ၊ အင်တာဗျူးများ၊ web sites များ (Academic or Professionals) ကို ရှာဖွေစုဆောင်းပါ။ - သင်စုဆောင်းထားသော သတင်း၊ အကြောင်းအရာ ရင်းမြစ်များကို ရှာဖွေဖတ်ရှုပါ။ - သင်စုဆောင်းထားသော ရင်းမြစ်များကို မှတ်စုရေးသားထားပါ။ - သင်၏ခေါင်းစဉ်နှင့် ကိုက်ညီသော data အချက်အလက်များကို စုစည်းပါ။ (၃) အကြောင်းအရာ၊ အချက်အ